냉각수 교환 DIY

728x90

topping up engine coolant - 2012 volkswagen golf mk6 TDI

 

원본 : http://www.myturbodiesel.com/wiki/coolant-antifreeze-flush-vw-jetta-golf-new-beetle-tdi-mk4/

 

 

부동액을 아무곳에다가 버리지 마세요

 

라디에이터는 배수 밸브를 갖고 있지 않는 경우, 라디에이터 드레인 하부 라디에이터 호스를 제거한다

 
(아래 그림) 냉각수 탱크 덮개를 엽니 다.

라디에이터의 드레인에 배수 호스를 연결합니다. Open the valve or remove the lower radiator hose to drain the radiator. 밸브를 열거 나 라디에이터 드레인 낮은 라디에이터 호스를 제거합니다. The drain is plastic so be careful. 드레인은 플라스틱 때문에주의입니다. You can apply low pressure air to the overflow coolant tank to get additional fluid out. 당신은 추가 유동성을 얻기 위해 오버 플로우 냉각수 탱크에 저압의 공기를 적용 할 수 있습니다. This drains coolant out of the radiator and coolant overflow tank. 이 라디에이터와 냉각수 오버 플로우 탱크에서 냉각수를 빼낸. The below picture is looking behind the driver's side bumper. 아래의 사진은 운전석 쪽 범퍼 뒤에 찾고 있습니다.

 

 

라디에이터의 드레인에 배수 호스를 연결합니다. Open the valve or remove the lower radiator hose to drain the radiator. 밸브를 열거 나 라디에이터 드레인 낮은 라디에이터 호스를 제거합니다. The drain is plastic so be careful. 드레인은 플라스틱 때문에주의입니다. You can apply low pressure air to the overflow coolant tank to get additional fluid out. 당신은 추가 유동성을 얻기 위해 오버 플로우 냉각수 탱크에 저압의 공기를 적용 할 수 있습니다. This drains coolant out of the radiator and coolant overflow tank. 이 라디에이터와 냉각수 오버 플로우 탱크에서 냉각수를 빼낸. The below picture is looking behind the driver's side bumper. 아래의 사진은 운전석 쪽 범퍼 뒤에 찾고 있습니다.

 

철저하게 오염으로 인한 냉각수 시스템을 세척
If you want a through flush, leave the lower hoses open and apply low pressure compressed air to the coolant reservoir hoses to push the coolant out. 당신이 플러시를 통해 원하는 경우 열려있는 하부 호스를 떠나 냉각수를 밀어 냉각수 저수지 호스 저압 압축 공기를 적용 할 수 있습니다. Use your finger to block the other end of the hose to effectively push air out the open hose. 효과적으로 오픈 호스를 공기를 밀어 호스의 다른 쪽 끝을 차단하기 위해 손가락을 사용합니다. There will always be corners where there is lingering coolant but as long as the coolant is not contaminated, don't worry about a little old coolant. 가 항상 냉각수가 느린되고 모서리되지만 한 냉각수가 오염되지 않는, 조금 오래된 냉각수에 대해 걱정하지 마십시오. Just drain and refill. 그냥 흘려 리필. Skip the paragraphs below and go to To refill coolant . 아래 단락을 건너 냉각수를 보충하기로 이동합니다.

If your coolant is contaminated you need to flush a few times with first water, then radiator flush/water, then distilled water to circulate the cleaner thoroughly. 당신의 냉각수가 오염 된 경우에는 청소기 철저하게 순환하고 라디에이터 플러시 / 물을 먼저 물에 증류수를 몇 번 세척해야합니다. Also drive the car with the water/cleaner mix to open the thermostat and circulate the cleaners. 또한 자동 온도 조절 장치를 열고 청소기를 순환하는 물 / 청소기 혼합 차를 운전. If it's really bad, accept that you'll have to do a flush again when you have time or take it to a professional. 정말 나쁜 경우, 당신은 당신이 시간이 나 전문에 갈 때 다시 플러시를해야 할 것이다 것을 받아 들인다. They have access to better radiator flush machines and chemicals, it's easy for them to dispose of the used fluids, and it's relatively inexpensive. 그들은 그들이 사용하는 유체를 처리하는 것이 쉽게, 더 나은 라디에이터 플러시 기계 및 화학 물질에 액세스 할 수 있습니다, 그것은 상대적으로 저렴합니다. Just make sure you give them G12 coolant/water and make sure they do not to use anything else. 다만 당신이 그 (것)들에게 G12 냉각수 / 물을주고 그들이 무엇을 사용하지 않도록해야합니다.

 

엔진 냉각수를 보충하려면
For a normal refill, first mix coolant with only distilled water. 일반 리필의 경우 먼저 증류수로 냉각수를 혼합한다. Tap water contains minerals that will collect on the cooling system, damaging the metal and reducing coolant efficiency. 수돗물은 금속을 손상 및 냉각 효율을 감소시키는 냉각 시스템에 수집합니다 미네랄이 포함되어 있습니다. Also note that you cannot mix generic green, orange, or blue coolant with G12 VW coolant! 또한 일반적인 녹색, 주황색, 또는 G12 VW 냉각수 파란색 냉각수를 혼합 할 수 있습니다! It will turn brown and sludge. 그것은 갈색과 슬러지를 설정합니다. Make sure you mix the coolant in a ratio of between 40-50% water and the rest of the solution coolant. 당신이 40~50% 사이에 물 비율과 솔루션 냉각수의 나머지 부분에서 냉각수를 혼합해야합니다.

Put back and secure any hoses or drains that you loosened earlier. 다시 넣고 이전에 풀었던 모든 호스 또는 하수구를 고정합니다. As you add coolant/water to the coolant reservoir, air will slowly come out of the bleed hose that connects to the reservoir at the top of the tank. 당신은 냉각수 탱크에 냉각수 / 물을 추가 할 때, 공기는​​ 천천히 탱크의 상단에있는 저수지에 연결하는 출혈 호스에서 나오는 것입니다. During this stage, the engine should not be running. 이 단계에서, 엔진은 실행 할 수 없습니다. Why not just add coolant into the reservoir on an empty coolant system, start the engine, and let it pump itself to gradually bleed out the air? 왜 그냥 빈 냉각 시스템의 저장소에 냉각수를 추가하지, 엔진​​을 시작하고, 점차적으로 공기를 피 자체를 펌프하자? Because that would take longer and the water pump would be starting on a dry system. 그 시간이 더 오래 걸릴 것입니다 및 물 펌프는 건식 시스템에서 시작하는 것입니다 때문에. During start, it would not be lubricated by the coolant and it would also cause lots of air bubbles and cavitation, causing you to misjudge the coolant level and eroding the pump. 시작하는 동안, 냉매에 의해 윤활 할 것이고 이것은 또한 냉각 수량을 잘못 판단하는 원인 및 펌프 부식, 기포 및 캐비테이션을 많이 발생할 것이다. Believe it or not, air bubbles at the water pump can erode the water pump and cause excess vibration over time, so maintaining proper level of coolant prevents water pump failure, amongst other nasty problems. 믿거 나 말거나, 물 펌프에서 공기 방울 물 펌프를 침식하고 시간이 지남에 여분의 진동을 일으키는 원인이되므로 냉각수의 적절한 수준을 유지 할 수있는 다른 성가신 문제의 사이에, 물 펌프의 고장을 방지 할 수 있습니다.

Once it is full, start the engine, and it should purge out any remaining air. 이 가득 차면, 엔진을 시동하고, 그것은 남아있는 공기를 정화한다. Leaving the heater on hot won't get the coolant out of the heater core since it's always running through. 항상을 통해 실행중인 이후에 뜨거운 히터를두면 히터 코어 중 냉각수를 얻을 수 없습니다. Make sure any hoses or drains that you loosened earlier are secure. 이전에 풀었던 모든 호스 또는 하수구가 안전해야합니다.

Unclamp the hose outlined in green in the picture below and pull that end back. 아래의 그림에서 녹색으로 설명 된 호스를 언 클램프 그 끝을 철수. I suggest using this hose because it's small and easy to remove, and it's at a high point of the radiator and engine. 이 작고 제거하기 쉽고, 그것은 라디에이터 및 엔진의 높은 지점에서이기 때문에 나는이 호스를 사용하는 것이 좋습니다. You can use any high spot, I just use this hose because it's very easy to reach and it's high in the coolant circuit. 당신은 그것을 도달하는 것은 매우 간단하고 냉매 회로의 높은 때문에 난 그냥이 호스를 사용, 어떤 높은 자리를 사용할 수 있습니다. As you add coolant/water to the coolant reservoir, air will slowly come out this hose until the liquid reaches that level. 당신은 냉각수 탱크에 냉각수 / 물을 추가로 액체가 그 수준에 도달 할 때까지, 공기는​​ 서서히 호스를 올 것이다. Obviously, when liquid starts coming out of the hose, reattach and re-clamp the hose. 물론 액체가 호스에서 나오는 시작할 때, 다시 연결하고 호스를 다시 클램프. During this stage, the engine should not be running! 이 단계에서, 엔진은 실행하지 않아야합니다!

If you're in a rush you can remove the hose closer to you, the upper radiator hose, and fill the radiator with a funnel until it's almost full, then use the smaller hose to get more air out. 당신이 가까이, 상부 라디에이터 호스에​​ 호스를 제거하고 거의 풀 때까지 깔때기 라디에이터를 채울 수있는 서두를 경우에, 그 후에 더 많은 공기를 얻기 위해 작은 호스를 사용합니다.

라디에이터의 드레인과 모든 클램프 조여야되어 있는지 다시 확인합니다. Check the coolant level. 냉각수 레벨을 확인합니다.

Test drive to normal operating temperature and check the coolant level again. 테스트는 정상 작동 온도로 운전하고 다시 냉각수 레벨을 확인합니다. If it didn't go down, you got all the air out. 이 아래로 이동하지 않은 경우, 당신은 모든 공기를 얻었다. If the level went down, wait until the car is cool and then add coolant/water until the level is between mix/max. 레벨이 내려 가면 자동차가 멋진 될 때까지 기다린 다음 레벨이 혼합 / 최대 사이가 될 때까지 냉각수 / 물을 추가합니다. If you open the reservoir while the coolant system is hot, scalding coolant could spray out so be very careful opening the coolant system while it's hot and pressurized! 냉각 시스템이 과열 된 상태에서 저수지를 열 경우, 끓는 냉각수는 그래서 뜨거운 가압있는 동안 냉각 시스템을 여는 매우 신중 아웃 스프레이 수 있습니다!

Check for any leaks and check the level after a longer normal drive. 어떤 누출을 확인하고 더 이상 정상적인 드라이브 후 수준을 확인합니다.