Down by the Sally Gardens

728x90

 

 

 

Down by the Sally Gardens
My love and I did meet
She passed the Sally Gardens
With little snow white feet


버드나무 정원을 지나
나와 내 사랑이 만나게 되었습니다
그녀는 눈처럼 희고 귀여운 발로
버드나무 동산을 건넜지요

 

She bid me to take love easy
As the leaves grow on the trees
But I being young and foolish
With her did not agree


그녀는 나에게
나무에서 나뭇잎이 자라는 것처럼
느긋하게 사랑하라 했지만
난 젊고 어리석었기에
그녀의 말을 곧이 듣지 않았어요

 

In a field by the river
My love and I did stand
And on my leaning shoulder
She laid her snow white hand


시넷가의 어는 들녘에서
나와 내 사랑이 서 있었어요
비스듬한 내 어깨 위에
그녀는 눈처럼 흰 손을 올려놓았어요


She bid me to take life easy
As the grass grows on the weirs
But I was young and foolish
And now I'm full of tears


그녀는 나에게
언덕 위에서 풀이 자라는 것처럼
인생을 여유롭게 받아 들이라고 했지만
그때 난 젊고 어리석었기에
이제 나는 눈물로 가득하네요.


Down by the Sally Gardens
My love and I did stand
And on my leaning shoulder
She laid her snow white hand

 

버드나무 정원을 지나
나와 내 사랑이 만나게 되었어요
그녀는 눈처럼 의고 귀여운 발로
버드나무 정원을 지나갔지요


She bid me to take life easy
As the grass grows on the weirs
But I was young and foolish
And now I'm full of tears
And now I'm full of tears


그녀는 나에게
언덕위에서 풀이 자라는 것처럼
인생을 여유롭게 받아 들이라고 말했지만
그때 난 젊고 어리석었기에
이제 나는 슬픔으로 가득합니다
이제 나는 슬픔으로 가득합니다